---------------------------------- ---------------------------------- بایگانی آذر ۱۳۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شنیده ها و شایعات بازار2

های وب

شرکت داده گستر عصر نوین مجوز افزایش سرمایه 109 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "های وب" سرمایه فعلی را از 400 به 834.5 میلیارد تومان می رساند. 204 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و 230.5 میلیارد تومان دیگر از محل تجدید ارزیابی اعمال و صرف جبران مخارج سرمایه ای و اصلاح ساختارمالی می شود.

کماسه

تامین ماسه ریخته گری از برنامه افزایش سرمایه 1127 درصدی خبر داد."کماسه" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 22 به 270 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف استفاده از معافیت مالیاتی، اصلاح ساختار مالی ، بهبود نسبت های مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

عرضه اولیه "اپال"(با تصمیم بورس تهران این عرضه لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شد)
چهارشنبه ۱۳ درصد از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس در بورس واگذار می شود.عرضه "اپال" شامل 2 میلیارد و 160 میلیون سهم معادل 10.8 درصد با دامنه قیمت 1400 تا 1480 تومانی هر سهم و سهمیه 700 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری پارسیان در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد. شنبه 29 آذر نیز 440 میلیون سهم معادل 2.2 درصد با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد. احتمالا به هر کد بورسی حداکثر  500 سهم تخصیص خواهد یافت و نقدینگی مورد نیاز هر کد مبلغ تقریبی 740 هزار تومان باشد.

پالایشگاه‌ها

مصوبه حمایتی مجلس از پترو پالایشگاه‌ها مبنی بر افزایش فروش خوراک و تنفس پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها ، موجب شد تا سهام 6 پالایشگاه و چند پتروشیمی با صف خرید سنگین و رشد قیمت همراه شود.

قصفها
شرکت قند اصفهان از فروش 5000 تن شکر سفید به شرکت زمزم خبر داد. مبلغ معامله  343,472.50 میلیون ریال است که درصد ارزش دفتری دارایی در مقایسه با کل دارایی های شرکت 19 درصد و ارزش کل معامله در مقایسه با کل درآمدهای فروش شرکت در سال قبل  7.8 درصد می باشد.

عرضه اولیه"بوعلی"
چهارشنبه این هفته شرکت پتروشیمی بوعلی عرضه اولیه می شود.عرضه "بوعلی" شامل 315 میلیون سهم معادل 9 درصد با دامنه قیمت 3936 تا 4143 تومانی هر سهم و سهمیه 200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری خبرگان سهام در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . شنبه 22 آذر نیز 105 میلیون سهم معادل سه درصد با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.احتمالا به هر کد بورسی حداکثر  60 سهم تخصیص خواهد یافت و نقدینگی مورد نیاز هر کد مبلغ تقریبی 250 هزار تومان باشد.

عرضه اولیه"وکبهمن"
واگذاری 12 درصد سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن سه شنبه از ساعت 13 تا 17 توسط کارگزاری بورس بهگزین در بازار اول معاملات فرابورس انجام خواهد شد. 10 درصد از سهام "وکبهمن" معادل 250 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 100 سهم و دامنه قیمت 14200 تا 14484 ریالی هر سهم ، عرضه می شود.متقاضیان خرید سهام این شرکت باید سه شنبه 18 آذر بعد از پایان معاملات ، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین تخصیص سهام "وکبهمن" چهارشنبه و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. 50 میلیون سهم هم معادل دو درصد، شنبه 22 آذر با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.احتمالا به هر کد بورسی حداکثر  50 سهم تخصیص خواهد یافت و نقدینگی مورد نیاز هر کد مبلغ تقریبی 75 هزار تومان باشد.

غالبر
شرکت لبنیات کالبر اعلام کرد: شرکت آرپی نصر خمین ( شرکت تحت کنترل لبنیات کالبر با مالکیت 54 درصدی) در 6 ماهه اول سال جاری با توجه به برنامه ریزی انجام شده به سودآوری رسیده و موفق به کسب 4.4 میلیارد تومان سود شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 3400 درصد رشد در سودآوری داشته است.

فولاد
شرکت فولاد مبارکه از برنامه افزایش سرمایه 46 درصدی خبر داد."فولاد" درصدد است سرمایه فعلی را از 20.9 به 30.4 هزار میلیارد تومان برساند.تامین مالی این فولادساز از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به تامین مخارج بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های فرعی و وابسته و تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شود.

زشگزا

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد مجوز افزایش سرمایه  1100 درصدی را از سازمان بورس گرفت.سرمایه فعلی "زشگزا" از 8 به 96 میلیارد تومان می رسد. 1.7 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و 86.2 میلیارد تومان دیگر از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

پذیره نویسی سهام "حگردش"
جلسه شرکت در شرف تاسیس ریل گردش ایرانیان جهت پذیره‌نویسی 400 میلیون سهم که از سه‌شنبه 4 آذر ماه به مدت 30 روز در بازار سوم فرابورس انجام می شود، برگزار شد.اشخاص حقیقی در این پذیره نویسی می‌توانند تا سقف 5 میلیون سهم و اشخاص حقوقی تا سقف 10 میلیون سهم از سهام "حگردش" را با قیمت 1.000 ریال ثبت سفارش کنند. حداقل سهام قابل خریداری نیز یک سهم در نظر گرفته شده است. همچنین مدیر عرضه کارگزاری امین آوید و متعهد پذیره‌نویسی تامین سرمایه تمدن است.

کماسه