---------------------------------- ---------------------------------- بایگانی شهریور ۱۳۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

مسدود شدن کد معاملاتی
بورس تهران بعد از ازیاد تخلفات مربوط به سفارش خرید و فروش یک و چند سهمی به ۱۰۸ کارگزار اعلام کرد ارسال سفارش فروش کمتر از۵۰۰ هزار تومان، صرفا یک مورد و معادل کل دارایی نماد مجاز بوده و در غیر این صورت تخلف و کد معاملاتی متخلفین مسدود خواهد شد.همچنین تقسیم سفارشات به هر روشی توسط مشتریان برخط اعم از حقیقی و حقوقی در تمامی نمادهای معاملاتی در سمت فروش ممنوع است.

وبصادر

معاون مالی بانک صادرات از عدم زیان انباشته در صورت های مالی ۶ و ۱۲ ماهه و شناسایی سود قابل توجه خبر داد.

رمپنا
گروه مپنا مجوز افزایش سرمایه 48 درصدی را از سازمان بورس گرفت."رمپنا" سرمایه فعلی را از 2.7 به 4 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل جذاب سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

.

ثبهساز

شرکت بهساز کاشانه تهران از قرارداد فروش 6 دانگ هفت واحد اداری پروژه پل مدیریت به شرکت کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان به مبلغ 195 میلیارد تومان خبر داد .

سیمان
مدیرعامل سیمان ساوه با اشاره یه افزایش جند برابری قیمت مواد اولیه و سایر ملزومات، خواستار اجرای مرحله دوم افزایش قیمت این محصول توسط وزارت صنعت شد.

شنیده ها و شایعات بازار3

عرضه اولیه"ثامید"
چهارشنبه سهام توسعه و عمران امید عرضه اولیه می شود.این عرضه شامل 4 میلیارد و 238 میلیون و 40 هزار سهم معادل 12 درصد با دامنه قیمت 166 تا 175 تومانی هر سهم و سهمیه 1200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری تدبیرگران فردا در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز یک میلیارد و 59 میلیون و 510 هزار سهم معادل سه درصد با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.احتمالا 800 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 140 هزار تومان نقدینگی می خواهد. زمان سفارش گیری 8 تا 11صبح می باشد.

غاذر

کشت و صنعت پیاذر از برنامه افزایش سرمایه 200 درصدی خبر داد."غاذر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 7.5 به 22.5 میلیارد تومان برساند. 112 درصد از این تامین مالی معادل 8.4 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 88 درصد دیگر معادل 6.6 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف رعایت حداقل قانونی سرمایه در بازار دوم بورس و تامین مالی اجرای طرح های توسعه و بازسازی خطوط تولید شود.

خنصیر

شرکت مهندسی نصیر ماشین از برنامه افزایش سرمایه 193 درصدی خبر داد."خنصیر" درصدد است سرمایه فعلی را از 20.7 به 60.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از سه محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی، تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شود.

شنیده ها و شایعات بازار2

عرضه اولیه"بپیوند"

چهارشنبه عرضه اولیه برق و انرژی پیوند گستر پارس در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود. 14 درصد از سهام "بپیوند" معادل 420 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 150 سهم با دامنه قیمت 1830 تا 1850 تومانی هر سهم به عموم واگذار خواهد شد . همچنین یک درصد دیگر معادل 30 میلیون سهم روز شنبه 15 شهریور با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می گیرد.زمان سفارش گیری روز سه شنبه 11 شهریور از ساعت 13 تا 17 اعلام شده است. احتمالا 80 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 150 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

بکهنوج

شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج از دریافت مجوز افزایش سرمایه 2436 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.سرمایه فعلی "بکهنوج" از 63.3 میلیارد تومان به 1.6 هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

وبملت

عرضه دومین صندوق ETF دولتی"پالایشی یکم"

دومین صندوق ETF دولتی چهارشنبه در بورس تهران پذیرش می شود.دومین ETF دولتی شامل 4 پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس، تهران و تبریز بوده و طبق مصوبه هیات دولت ، سقف خرید واحدهای آن از 2 به 5 میلیون تومان افزایش یافته و همه متقاضیان می توانند با استفاده از کدملی و از طریق درگاه های اینترنتی حدود 15 بانک و شرکت های کارگزاری اقدام به ثبت سفارش کنند. پذیره نویسی از چهارشنبه 5 شهریور آغاز و تا پایان چهارشنبه 19 شهریور ادامه خواهد یافت.پذیره‏ نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد بورسی صرفاً از طریق کارگزاری‏ ها و سامانه‏ های آنلاین معاملاتی صورت می گیرد.  اشخاص فاقد کد بورسی می توانند از طریق درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری بانک‏ های منتخب اقدام کنند. تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی 6،193،406،493 واحد و  محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید 500 واحد و مبلغ اسمی هر واحد 100,000 ریال است.سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنج میلیون تومان تعیین شده و محدودیت سنی هم ندارداگر500  واحد به هر کس برسد حدود 13 میلیون نفر قادر به خرید میباشند .

ظرفیت هسته معاملات افزایش ۷ برابر بیشتر شد

معاملات دو نوبته که ناشی از فشار سفارش ها بود توسط مهندسان ایرانی و شرکت مدیریت فناوری بورس بر طرف و ظرفیت هسته  ۷ برابر بیشتر شد و طی آن ۶۰۰ تراکنش در ثانیه سامانه معاملات که به ۳ هزار تراکنش رسیده بود، به ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه رسید .