---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 5 شهریور ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه دومین صندوق ETF دولتی"پالایشی یکم"

دومین صندوق ETF دولتی چهارشنبه در بورس تهران پذیرش می شود.دومین ETF دولتی شامل 4 پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس، تهران و تبریز بوده و طبق مصوبه هیات دولت ، سقف خرید واحدهای آن از 2 به 5 میلیون تومان افزایش یافته و همه متقاضیان می توانند با استفاده از کدملی و از طریق درگاه های اینترنتی حدود 15 بانک و شرکت های کارگزاری اقدام به ثبت سفارش کنند. پذیره نویسی از چهارشنبه 5 شهریور آغاز و تا پایان چهارشنبه 19 شهریور ادامه خواهد یافت.پذیره‏ نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد بورسی صرفاً از طریق کارگزاری‏ ها و سامانه‏ های آنلاین معاملاتی صورت می گیرد.  اشخاص فاقد کد بورسی می توانند از طریق درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری بانک‏ های منتخب اقدام کنند. تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی 6،193،406،493 واحد و  محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید 500 واحد و مبلغ اسمی هر واحد 100,000 ریال است.سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنج میلیون تومان تعیین شده و محدودیت سنی هم ندارداگر500  واحد به هر کس برسد حدود 13 میلیون نفر قادر به خرید میباشند .

ظرفیت هسته معاملات افزایش ۷ برابر بیشتر شد

معاملات دو نوبته که ناشی از فشار سفارش ها بود توسط مهندسان ایرانی و شرکت مدیریت فناوری بورس بر طرف و ظرفیت هسته  ۷ برابر بیشتر شد و طی آن ۶۰۰ تراکنش در ثانیه سامانه معاملات که به ۳ هزار تراکنش رسیده بود، به ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه رسید .
فاذر
شرکت آذرآب از برنامه افزایش سرمایه فوق سنگین 7600 درصدی از دو محل آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."فاذر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 100 به 7700 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از دو محل آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش ، پرداخت سایر دیون ممتاز و پرداخت تسهیلات بانکی و جریمه معوق شود.
فملی
شرکت ملی مس از برنامه افزایش سرمایه 97 درصدی خبر داد."فملی" درصدد است سرمایه فعلی را از 10.1 به 20 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال و صرف تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا خواهد شد.
قشیر

شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 132 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."قشیر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 33 به 76.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف بهبود ساختار مالی شود.

وامید

سرمایه گذاری امید از موافقت بانک مرکزی با مشارکت بانک سپه در انجام افزایش سرمایه 233 درصدی خبر داد ."وامید" اعلام کرد: باتوجه به موافقت بانک مرکزی با مشارکت بانک سپه در انجام افزایش سرمایه سرمایه گذاری امید با افزایش سرمایه از 3 به 10 هزار میلیارد تومان معادل 233 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران ، اندوخته سرمایه ای و سود انباشته موافقت شد. انجام افزایش سرمایة فوق منوط به موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده است.

بفجر

شرکت فجر انرژی خلیج فارس از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه 38 درصدی از محل سود انباشته خبر داد. "بفجر" اعلام کرد به موجب صورتجلسه 3 شهریور هیات مدیره، افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان 250 میلیارد تومان ( از 650 به 900 میلیارد تومان) تصویب شد.

های وب

شرکت داده گستر عصر نوین از برنامه افزایش سرمایه 500 درصدی خبر داد."های وب" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 400 میلیارد تومان به 2.4 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از سه محل آورده نقدی سهامداران ،سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و اجرای پروژه های توسعه ای شود.

600 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته، 200 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی و 1.2 هزار میلیارد تومان دیگر از محل آورده نقدی سهامداران با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و طی چند مرحله خواهد بود.

غمینو

شرکت مینو شرق که در بازار دوم معاملات فرابورس حضور دارد ، برنامه افزایش سرمایه 77 درصدی داد."غمینو" درصدد است سرمایه فعلی را از 56.3 به 100 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود وضعیت مالکانه و افزایش ظرفیت های تولیدی شود.

کسرا
شرکت سرامیک اردکان از برنامه افزایش سرمایه 68 درصدی از محلی جذاب خبر داد."کسرا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 76.1 به 127.9 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف اجرای طرح های توسعه، تامین منابع مالی سرمایه گذاری ثابت و سرمایه در گردش جهت افزایش دو برابری ظرفیت تولید محصولات شود.

لغو دو نوبته شدن معاملات بورس

در حالی با تصمیم بورس تهران و از دوشنبه گذشته ، زمان معاملات سهام با هدف جلوگیری از اختلال سامانه تغییر و دو نوبته شده بود که این برنامه موقتی لغو و به دوره قبل برگشت .

غگرجی

بیسکویت گرجی از زمان بهره برداری پروژه جدید با بهای تمام شده 500 میلیون تومانی خبر داد."غگرجی" زمان بهره برداری از پروژه بهبود عملکرد ماشین آلات را یک مهر ماه با بهای تمام شده 500 میلیون تومانی اعلام کرده است. ظرفیت اسمی و عملی بهره برداری از محصول، افزایش 15 درصدی تولید است و محصولات حاصل از بهره برداری و جایگاه در درآمد فروش بستگی به بازار عرضه و تقاضا دارد.

ممسنی
شرکت پتروشیمی ممسنی از فروش 4 میلیون و 342 هزارسهم "پترول" به ارزش خالص 8.2 میلیارد تومان خبر داد."ممسنی" اعلام کرد: 15 مرداد ماه بالغ بر 4 میلیون و 342 هزارسهم پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با نماد "پترول" به ارزش خالص 8.2 میلیارد تومان و بهای تمام شده 727.3 میلیون تومانی به فروش رسید.

خوساز

شرکت محورسازان ایران خودرو از انعقاد قرارداد 18.2 میلیارد تومانی تولید و تحویل 25 هزار مجموعه کرانویل و پینیون وانت نیسان به زامیاد خبر داد."خوساز" اعلام کرد: قرارداد 18.2 میلیارد تومانی برای تولید و تحویل 25 هزار مجموعه کرانویل و پینیون وانت نیسان براساس نقشه و آنالیز اعلام شده توسط شرکت زامیاد منعقد شده که احتمالا 10 هزار عدد از مواد خام این محصول توسط شرکت زامیاد تامین خواهد شد و در صورتی که این مواد توسط زامیاد تامین نشود، موارد بصورت مکتوب به شرکت محورسازان ایران خودرو اطلاع داده خواهد شد .بهای مورد قرارداد پس از تحویل و تایید هر محموله به استناد برگ خرید فروش و کسر کلیه کسور قانونی ، ظرف مدت سه ماه به حساب اعلامی فروشنده کارسازی خواهد شد .

دکپسول

شرکت ژلاتین کپسول از افزایش نرخ 102 درصدی نرخ فروش پوکه کپسول داروئی باتوجه به عدم تخصیص ارز دولتی و استفاده از ارز نیمایی خبر داد."دکپسول" طبق تصمیمات هیات مدیره اعلام کرد: با توجه به تصمیمات و سیاست های ابلاغی اولویت های ارزی، خرید مواد اولیه در رابطه با پوکه کپسول داروئی از نرخ دولتی به نرخ نیمایی منتقل شده است. متعاقبا این موضوع منجر به افزایش قیمت خرید مواد اولیه شده و تاثیر با اهمیتی بر قیمت تمام شده این محصول خواهد داشت .نرخ قبلی فروش این محصول 178 ریال بوده که به 360 ریال رسیده است و از یک شهریور ماه اعمال می شود.

پدیده شاندیز
شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از برنامه افزایش سرمایه سنگین 3223 درصدی خبر داد و تا 16 شهریور با تعلیق نماد روبرو شد."گشان" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 52.1 میلیارد تومان به 1.7 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه، جلوگیری از خروج وجه نقد ، افزایش سودآوری، افزایش سطح اعتباری، رقیق شدن تعداد سهام و تسهیل معاملات سهام در بازار سرمایه شود.

ولقمان

سرمایه گذاری لقمان از برنامه افزایش سرمایه 400 درصدی خبر داد."ولقمان" درصدد است سرمایه فعلی را از 20 به 100 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح و توسعه ساختار مالی و عملیاتی اعمال خواهد شد.

دفرا

شرکت فراورده های تزریقی و دارویی از دریافت مجوز افزایش نرخ فروش 52 درصدی سرم شستشو 500 و 1000 میلی لیتری خبر داد."دافرا" اعلام کرد: با توجه به نامه 26 مرداد سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و اعلام قیمت های جدید سرم های شستشو (سالین واش) ،فروش شرکت نسبت به آخرین پیش بینی معادل 3 درصد افزایش نشان می دهد.

سیدکو

سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان سیدکو از برنامه افزایش سرمایه 46 درصدی خبر داد."سیدکو" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 480 به 700 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این هلدینگ سیمانی حاضر در بورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به جبران مخارج سرمایه ای انجام شده شود.

بانک دی
بانک دی از برنامه افزایش سرمایه از دو محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و آورده نقدی سهامداران جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خبر داد.

شیمیایی فارس
شرکت شیمیایی فارس از طی مراحل پایانی تجدید ارزیابی دارایی های ثابت برای افزایش سرمایه خبر داد.تصمیم هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت در حال پیگیری و با توجه به شرایط موجود، ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری در مراحل پایانی است.لذا هرگونه اخبار عدم افزایش سرمایه از ناحیه این شرکت نبوده و صحت ندارد. پس از اخذ قیمت کارشناسی و تهیه طرح توجیهی و تصویب هیات مدیره مراتب به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

تمحرکه
ماشین سازی نیرو محرکه در چهار ماهه منتهی به تیر سال جاری از محل خرید و فروش سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان سود کرده که موجب کاهش زیان انباشته از ۷.۶ میلیارد تومان در پایان سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ به ۴.۶ میلیارد تومان در پایان تیر ماه شده که بر این اساس از شمول ماده ۱۴۱ خارج شده است.

شیران

سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به منظور شفافیت هر چه بیشتر صورت های مالی، به روز رسانی ارزش دارایی ها و استفاده از معافیت های اختصاص یافته به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، هیات مدیره مصوب کرد تا ارزیابی مجدد دارایی ها در همه گروه ها و طبقات دارایی های ثابت توسط کارشناسان رسمی صورت گرفته تا پس از ارزیابی و براساس اقتضائات شرکت نسبت به تهیه و ارسال گزارش توجیهی برای حسابرس مستقل و بازرس قانونی و انجام افزایش سرمایه اقدام لازم صورت پذیرد.

زر ماکارون

در مجمع شرکت زر ماکارون مقرر شد از سود محقق شده  1365 ریالی هرسهم، 365 ریال سود نقدی معادل 27 درصد توزیع و مابقی به حساب سود انباشته منظور شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن پس از اخذ مجوزهای لازم ، سرمایه فعلی دو برابر شود.سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از 10 تا 20 شهریور  پرداخت می شود. سهامداران حقیقی که فاقد کد سجام هستند از 31 شهریور با مراجعه به شعب سراسری بانک ملت با ارائه اصل و تصویر کارت ملی و اعلام کد سهامداری می‌توانند نسبت به دریافت سود اقدام کنند. همچنین سود صندوق ها و سبد گردان ها از 10 شهریور و سهامداران حقوقی نیز از طریق واریز به حساب بانکی از 31 شهریور پرداخت خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی