---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 20 اسفند ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

بیمه

معاون وزیر کشور از اجرای قانون بیمه اجباری همه واحدهای مسکونی در سراسر ایران از فروردین خبر داد . این طرح از فروردین شروع می شود و مالکان واحدهای مسکونی باید از طریق فیش های برق بنام شده، اقدام کنند.در این میان سه گروه شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد نیازمند که اما تنگدستی و اعصار آنها اثبات شده باشد، معاف از پرداخت حق بیمه هستند و به عهده دولت خواهد بود .

عرضه اولیه "حآفرین" برای بار دوم لغو شد

چهارشنبه شرکت ریل پرداز نوآفرین عرضه اولیه می شود. 9 درصد از سهام "حآفرین" معادل 668 میلیون و 520 هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 1300 سهم و دامنه قیمت 4348 تا 4448 ریالی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعداز ظهر سه شنبه 19 اسفند موکول شده که از ساعت 13 تا 17 خواهد بود. 74 میلیون و 280 هزار سهم هم معادل یک درصد، شنبه 23 اسفند با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.

عرضه اولیه "مدار"لغو شد
چهارشنبه ،شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار عرضه اولیه می شود.15 درصد از سهام "مدار" معادل 345 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 400 سهم و دامنه قیمت 475 تا 505 تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده است. 46 میلیون سهم معادل دو درصد هم، روز شنبه 23 اسفند با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می گیرد.

کپارس
شرکت کاشی پارس از برنامه افزایش سرمایه 1442 درصدی خبر داد."کپارس" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 12.4 به 192.1 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

فاذر
شرکت آذرآب مجوز افزایش سرمایه 1115 درصدی را از سازمان بورس گرفت."فاذر" که پیشنهاد افزایش سرمایه 1912 درصدی داده بود ، مجوز افزایش سرمایه 1115 درصدی گرفت.سرمایه فعلی این شرکت بورسی از 100 میلیارد تومان به 1.2 هزار میلیارد تومان می رسد. این تامین مالی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

شسپا
شرکت نفت سپاهان از برنامه افزایش سرمایه 605 درصدی خبر داد ."شسپا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 950 میلیارد تومان به 6.7 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت می پذیرد تا صرف بهبود ساختار مالی و حفظ نقدینگی شود.
سود سال گذشته سهام عدالت 

سود دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی ، ۲۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیونی هم ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.قرار است این مبالغ تا پایان سال در وجه شرکت سپرده گذاری مرکزی  پرداخت شود اما در صورت عدم همکاری شرکت ها ، بخشی از توزیع سود در سال آینده انجام خواهد شد .

لکما

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از برنامه افزایش سرمایه 291 درصدی خبر داد."لکما" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 323.5 میلیارد تومان به 1.2 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت مفاد ماده 141 لایحه اصلاح قانون تجارت صورت خواهد گرفت.

وتوشه
سرمایه گذاری پارس توشه مجوز افزایش سرمایه 220 درصدی را از سازمان بورس گرفت"وتوشه" سرمایه فعلی را از 150 به 480 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

ولتجار

شرکت واسپاری تجارت و سرمایه ایرانیان از برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی خبر داد."ولتجار" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 60 به 240 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه درصورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار سرمایه و توسعه عملیات واسپاری شود.

حفاری
مجمع فوق العاده شرکت حفاری شمال درخصوص افزایش سرمایه برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 73 درصدی از سود انباشته تصویب شد."حفاری" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 521 به 912.1 میلیارد تومان رساند.

گشان

شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از برنامه افزایش سرمایه 400 درصدی خبر داد."گشان" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 148.5 به 742.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه درصورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه، جلوگیری از خروج وجه نقد، افزایش سودآوری، افزایش سطح اعتباری، رقیق شدن تعداد سهام و تسهیل معاملات در بازار سرمایه خواهد شد.

تیپیکو

سرمایه گذاری دارویی تامین از برنامه افزایش سرمایه 152 درصدی خبر داد."تیپیکو" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 435 میلیارد تومان به 1.1 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سایر اندوخته ها و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا قادر به جبران مخارج سرمایه ای انجام شده سال های قبل، تحصیل سهام، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و اصلاح ساختار مالی شود.

تکنار

شرکت معادن مس تکنار از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 625 درصدی خبر داد."تکنار" درصدد است سرمایه فعلی را از 6 به 43.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی ، خرید ماشین آلات و طرح اکتشاف شود.
دی
بانک دی در پی موافقت بانک مرکزی با افزایش سرمایه 2244 درصدی از دو محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت و مطالبات و آورده نقدی سهامداران ، زمان مجمع فوق العاده را ساعت 10 چهارشنبه 27 اسفند در ساختمان مرکزی بیمه دی مشخص کرد . افزایش سرمایه 14.36 هزار میلیارد تومان " دی " شامل 12.86 هزار میلیارد تومان از تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت و 1.5 هزار میلیارد تومان از مطالبات و آورده نقدی است .


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی