---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 22 مرداد ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه"زملارد"

چهارشنبه این هفته ، 13 درصد از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد معادل 39 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 20 سهم با دامنه قیمت 2000 تا 2100 تومانی هر سهم به عموم واگذار خواهد شد . همچنین دو درصد دیگر معادل 6 میلیون سهم روز شنبه 25 مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می گیرد.زمان سفارش گیری سهام "زملارد"روز سه شنبه 21 مرداد از ساعت 13 تا 17 میباشد.احتمالا 8 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 17 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

عرضه اولیه"ثبهساز"

چهارشنبه این هفته ، بهساز کاشانه تهران عرضه اولیه می شود.این عرضه شامل 3 میلیارد و 422 میلیون و 233 هزار و 790 سهم با دامنه قیمت 209 تا 220 تومانی هر سهم و سهمیه 1000 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری تدبیرگزان فردا در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز 603 میلیون و 923 هزار و 610 سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد. زمان سفارشگیری در روز چهارشنبه از ساعت 7:30 الی 11:00خواهد بود.احتمالا 660 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 146 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

عرضه دارا دوم(پنجم شهریور)

وزیر اقتصاد از حل مشکلات پیش روی تاسیس صندوق دارا دوم خبر داد و با اعلام هماهنگی با وزیر نفت گفت: در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریور ماه) در هفته دولت نسبت به عرضه این صندوق اقدام خواهد شد.وی ادامه داد: همه آحاد ایرانی می توانند نسبت به خرید سهام این صندوق اقدام کنند. برخلاف دارا یکم که سقف دو میلیون تومانی برای خرید سهام در نظر گرفته شده بود، سقف دارا دوم طبق مصوبه دولت به پنج میلیون تومان افزایش یافته است. با کارت ملی می‌توان سهام دارا دوم را خرید و خریداران در این معامله از تخفیف ارزش سهام برخوردار می‌شوند.

ثعمرا
شرکت عمران و توسعه شاهد از برنامه افزایش سرمایه 131 درصدی خبر داد و اعلام کرد در نظر دارد سرمایه فعلی را از 130 به 300 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به سرمایه گذاری در پروژه مجتمع مسکونی کن و اصلاح ساختار مالی شود.

برکت

هلدینگ دارویی برکت از اقدام تحقیق و توسعه در زمینه پیشگیری و درمان کرونا در یکی از شرکت های تابعه خبر داد.مدیرعامل "برکت" اعلام کرد: هلدینگ برکت در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و توسعه سبد محصولات در یکی از شرکت های تابعه اقدام به تحقیق و توسعه در زمینه پیشگیری و درمان کرونا کرده است. آثار مالی این برنامه در حال حاضر قابل برآورد نیست.

شپنا

پالایشگاه اصفهان از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 49 درصدی خبر داد."شپنا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 5.1 به 7.6 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار سرمایه و جبران هزینه های سرمایه ای طرح های بهبود فرآیند و بهینه سازی شود.

زماهان

شرکت تولید گوشت مرغ ماهان از برنامه افزایش سرمایه 320 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."زماهان" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 40 به 168 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی درصورت موافقت سازمان بورس صرف تجدید ارزیابی دارائی ها(صرفا زمین) خواهد شد.

حفاری

شرکت حفاری شمال از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد."حفاری" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 521 میلیارد تومان به 1.04 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به استفاده بهینه از وجوه نقد با جلوگیری از خروج وجه نقد، صرفه جویی در هزینه های مالی و استفاده در طرح های افزایش بهره وری شود.

شسینا

شیمیایی سینا از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 400 درصدی  خبر داد."شسینا" درصدد است سرمایه فعلی را از 3 به 15.3 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی، کاهش ریسک مالی ترازنامه و تامین بهتر سرمایه در گردش موردنیاز اعمال خواهد شد.

بورس
شرکت بورس تهران مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را از سازمان بورس گرفت."بورس" سرمایه فعلی را از 200 به 400 میلیارد تومان می رساند. 147 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته و 53 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها اعمال می شود تا صرف اجرای مصوبه هیات‌ مدیره سازمان بورس درخصوص تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورس‌ها شود.

پرداخت
شرکت به پرداخت ملت از برنامه افزایش سرمایه 107 درصدی خبر داد."پرداخت" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 145 به 300 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف جایگزینی سیستم پرداخت سود به روش Pay At The Pump به جای سامانه فعلی Ps و سیاست های کلان درخصوص افزایش کسب درآمد و توانایی انجام امور جاری خواهد شد.

قشکر
شکر شاهرود از برنامه افزایش سرمایه 1129 درصدی خبر داد."قشکر" درصدد است سرمایه فعلی را از 20 به 245.8 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

تغییر ساعات معاملات بورس

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به تغییر ساعات معاملات بورس تهران گفت: اقدامات کوتاه مدت برای کاهش فشار بر روی هسته معاملاتی بدین گونه است که از این هفته سهام صنایع مختلف طی دو ماه آینده در دو نوبت 8:30 تا 11 و 11 تا 13 هر روز کاری معامله خواهند شد.وی افزود: عمده معاملات گروه‌ها از ساعت 8:30 تا 11 و گروه صنایع بزرگ نیز از ساعت 11 تا 15 انجام می‌شود البته از روز قبل اطلاع رسانی می‌شود که چه صنایعی در چه بازه زمانی معامله می‌شود.
جاماندگان سهام عدالت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن طرح ارائه سهام عدالت به جاماندگان طی هفته آینده خبر داد و گفت: در صورت تصویب قانون احتمالا در دو هفته آینده دولت مکلف به ارائه سهام خواهد بود.

خپویش

شرکت سازه پویش افزایش سرمایه 224 درصدی را از سازمان بورس گرفت."خپویش" که درخواست افزایش سرمایه 288 درصدی داده بود، موافقت 224 درصدی را گرفت تا سرمایه فعلی را از 10 به 32.4 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود. 
زقیام
شرکت کشت و دام قیام اصفهان از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی پس از اتمام ثبت افزایش سرمایه قبلی خبر داد ."زقیام" پیرو صورتجلسه 24 خرداد هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی (زمین) اعلام کرد: ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام گرفته است.لذا با توجه به اینکه افزایش سرمایه قبلی هنوز به ثبت نرسیده و در جریان است، پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه پس از اتمام ثبت افزایش سرمایه قبلی از ۳۵۰ میلیون سهم به ۷۰۰ میلیون سهم اعلام خواهد شد.

بهپاک
شرکت بهپاک از برنامه افزایش سرمایه 901 درصدی خبر داد."بهپاک" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 50 به 500.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار دو م فرابورس از سه محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج وجه نقد و تامین سرمایه در گردش شود.
کاما
شرکت باما دو میلیون سهم ذوب روی اصفهان را به فروش رساند و به سود 17.6 میلیارد تومانی دست یافت."کاما" اعلام کرد: 20 مرداد ماه دو میلیون سهم شرکت ذوب روی اصفهان را به مبلغ 17.7 میلیارد تومان به فروش رسانده و به سود 17.6 میلیارد تومانی دست یافته است.
پترول

شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان از واگذاری سهام پتروشیمی ارومیه در عرضه اولیه و کسب سود 40.7 میلیارد تومانی خبر داد.پترول اعلام کرد: 12.47 درصد سهام شرکت پتروشیمی ارومیه معادل 84 میلیون سهم را 15 مرداد ماه به قیمت پایه 630 تومان برای هر سهم و جمع مبلغ معامله 54.9 میلیارد تومان واگذار کرده است. بهای تمام شده این واگذاری 14.2 میلیارد تومان و سود کسب شده 40.7 میلیارد تومان اعلام شده است.همچنین 3 میلیون و 284 هزار و 812 سهم به کارکنان پتروشیمی ارومیه به عنوان سهام ترجیحی عرضه شد. یکشنبه 19 مرداد نیز 3 درصد از سهام شرکت به صندوق های سرمایه گذاری و 31 میلیون و 715 هزار و 95 سهم به صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی خلیج فارس به عنوان بازارگردان واگذار خواهد شد.درصد مالکیت "پترول" قبل از واگذاری 93.7 درصد بوده که پس از واگذاری  به 81.23 درصد رسیده است.

البرز

بیمه البرز مجوز افزایش سرمایه  261 درصدی را از سازمان بورس گرفت."البرز" که درخواست افزایش سرمایه 275 درصدی داده بود، موافقت 261 درصدی را گرفت تا سرمایه فعلی را از 400 میلیارد تومان به 1.4 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این بیمه بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود. 

ما

بیمه ما مجوز افزایش سرمایه 167 درصدی را از سازمان بورس گرفت."ما" سرمایه فعلی را از 150 به 400 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بیمه بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با هدف استفاده از ظرفیتهای ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی اعمال می شود.

بترانس

شرکت ایران ترانسفو از مشخص شدن نظر رسمی کارشناسان رسمی دادگستری با افزایش سرمایه 800 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها طبقه زمین خبر داد."بترانس" پیرو مصوبه هیات مدیره مبنی بر موافقت با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها طبقه زمین اعلام کرد: به استناد نظر رسمی هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری، درصد افزایش سرمایه از این محل حدوداً 800 درصد خواهد بود که پس از رعایت تشریفات قانونی و اخذ مجوزهای لازم نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی سهام عدالت

مدیرعامل بانک ملی از آغاز طرح تخصیص کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی با وثیقه گذاری سهام عدالت خبر داد. محمدرضا حسین زاده با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای طرح این اعتبار در بانک ملی به اشخاصی تعلق می‌گیرد که روش غیرمستقیم را برای دسترسی به سبد سهام عدالت انتخاب کرده اند، گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن ایوا در قبال توثیق سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد ارزش روز تا سقف ۱۰ میلیون تومان کارت اعتباری دیجیتالی دریافت و اعتبار آن را در بیش از چهار هزار فروشگاه زنجیره‌ای مصرف کنند.  حسین زاده اضافه کرد: مهلت زمان تسویه این اعتبار یک ماه پس از اولین تراکنش خواهد بود و در صورت تسویه در موعد مقرر مجدداً برای ماه بعد شارژ اعتبار انجام خواهد شد. بهره‌مندان از این خدمت نه تنها سودی پرداخت نمی‌کنند بلکه مشمول پاداش خوش حسابی نیز خواهند شد. در صورت عدم بازپرداخت مبلغ تخصیصی، بدهی فوق به تسهیلات سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تبدیل می‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی