---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 29 مرداد ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه "غکورش"

عرضه اولیه شرکت صنعت غذایی کورش که طبق اعلام قبلی قرار بود 4شنبه در بازار دوم معاملات بورس تهران انجام شود، لغو شد.

عرضه اولیه "گدنا"

چهارشنبه ۲۰ درصد سهام شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک معادل 51 میلیون سهم با دامنه قیمت 580 تا 600 تومانی و سهمیه 20 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی واگذار می شود. زمان ثبت سفارش از ساعت 13 الی 17 سه شنبه تعیین شده و قرار است چهارشنبه به متقاضیان تخصیص داده شود .احتمالا 10 سهم به هر کد تعلق گیرد که زیر 6 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

پالایشگاه ها

پالایشگاه تبریز از ابلاغ دستورالعمل تعیین قیمت نفت خام و ۵ فرآورده اصلی و سوخت جت در سال جاری توسط وزارت نفت خبر داد تا نماد هر ۶ پالایشگاه بورسی و فرابورسی اصفهان، بندرعباس، تهران، لاوان ، شیراز، تهران و تبریز تا ۱۱ شهریور تعلیق شود. طبق این مصوبه مبنای محاسبه نرخ نفت خام از میانگین محموله های صادراتی منطقه ای ( دبی، عمان و برنت دریای شمال) به میانگین ماهانه محموله های صادراتی نفت ایران که عمدتاً از نرخ های مزبور کمتر است، محاسبه و منظور خواهد شد .

وصنا
سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 50 درصدی خبر داد."وصنا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 180 به 270 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی شود.

بیمه معلم
بیمه معلم از فروش سهام بیش از 23 شرکت بورسی و فرابورسی در ماه های تیر و مرداد و کسب سود 471.8 میلیارد تومانی خبر داد.شرکت به فروش سهام بورسی و فرابورسی پرتفوی در ماه های تیر و مرداد به مبلغ 952 میلیارد تومان اقدام کرده به نحوی که 471.8 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

غشاذر

شرکت پگاه آذربایجان غربی پیشنهاد افزایش سرمایه 105 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داده تا سرمایه اسمی از 60 به بیش از 123.2 میلیارد تومان برسد و صرف اصلاح ساختار مالی شود .

فاذر

شرکت آذرآب از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه خبر داد."فاذر" اعلام کرد: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (به جز زمین ورزشگاه شهرصنعتی اراک ) به میزان 6746 درصد (طبق گزارش مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه) و افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران به میزان 400 درصد مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفته و گزارش توجیهی افزایش سرمایه از هر دو محل فوق در حال انجام و به محض آماده شدن در سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

غشان
پگاه خراسان مجوز افزایش سرمایه687 درصدی را از سازمان بورس گرفت."غشان" که درخواست افزایش سرمایه 743 درصدی داده بود، موافقت سازمان را برای 687 درصد کسب کرد تا سرمایه فعلی از 20 به 157.4 میلیارد تومان برسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

فولاژ

فولاد آلیاژی ایران برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از سود انباشته داد تا درصورت طی مراحل قانونی بعدی ، سرمایه اسمی را از 600 میلیارد تومان به 1.2 هزار میلیارد تومان برساند.

بترانس
شرکت ایران‌ ترانسفو از برنامه افزایش سرمایه 880 درصدی خبر داد."بترانس" قصد دارد از دو محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، 3675 میلیارد تومان به سرمایه فعلی 375 میلیارد تومانی اضافه کند.

وپارس
بانک پارسیان از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 53 درصدی خبر داد ."وپارس" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 15.6 به 24 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف بهبود نسبت های نظارتی شود.

بانک تجارت

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت گفت: در راستای سیاست‌های وزارت اقتصاد مبنی بر خروج از بنگاه‌داری بانک ها، واگذاری شرکت مولد نیروگاهی فارس از طریق بورس و برخی شرکت های دیگر در دست اقدام است که اثرات مثبتی در تراز مالی سال جاری خواهد داشت.

خکار
شرکت ایرکا پارت صنعت از برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی خبر داد."خکار" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 50 به 75 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

قشیر

شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد از موافقت هیات مدیره با تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی طبقه زمین و انجام مراحل کاری خبر داد.

غشهداب

شرکت شهداب ناب خراسان از فروش یک میلیون سهم زیرمجموعه حاضر در بازار پایه و کسب سود 3.85 میلیارد تومانی خبر داد."غشهداب" اعلام کرد: 22 مرداد ماه یک میلیون سهام شرکت بهاران گلبهار خراسان (سهامی عام) با نماد "غبهار" را به ارزش خالص 4 میلیارد تومان و بهای تمام شده 150 میلیون تومان به فروش رسانده است.

تپولا

سرپرست نظارت بر ناشران بازار پایه اعلام کرد: با توجه به اظهار نظر مشروط حسابرس شرکت مهندسی مرآت پولاد نسبت به صورت های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به اسفند ۹۸ و احراز سایر شرایط، نماد "تپولا" از تابلو پایه نارنجی به زرد انتقال یافته و در این تابلو نیز قابل معامله است.

کحافظ

شرکت کاشی و سرامیک حافظ از افزایش 48 درصدی نرخ فروش محصول نسبت به سال قبل خبر داد ."کحافظ" اعلام کرد: افزایش نرخ فروش محصولات در مرحله دوم در سال 99 به میزان 13 درصد در محصول کاشی پرسلانی است که در مجموع افزایش نرخ فروش این محصول نسبت به سال 98 بالغ بر 48 درصد افزایش داشته و از 26 مرداد اعمال می شود.

کسرام

شرکت پارس سرام بعد از دریافت مجوز برنامه افزایش سرمایه 1535 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، زمان برگزاری مجمع فوق العاده را اعلام کرد .سهامداران "کسرام" ساعت 9 پنجشنبه شش شهریور در محل شرکت ( واقع در تهران ، خیابان خرمشهر (آپادانا)، کوچه مهتاب) گردهم می آیند تا با هدف اصلاح ساختار مالی ، سرمایه فعلی را از 6 به 98.1 میلیارد تومان برسانند. تامین مالی این شرکت بورسی برای اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

زشریف

شرکت کشت و صنعت شریف آباد از موافقت سهامدار عمده با افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها صرفاً زمین خبر داد.مدیرعامل "زشریف" د خصوص ارائه گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (صرفاً سرفصل زمین) اعلام کرد: این هلدینگ با عنایت به ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده ازتوان تولیدی و خدماتی و مصوبه هیات وزیران در خصوص اصلاح ماده ۱۴۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم و با تاکید بر رعایت کلیه الزامات استاندارد های حسابداری و دستورالعمل های سازمان بورس و تشریفات مقرر در قانون تجارت با افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صرفاً زمین به مبلغ مندرج در گزارش توجیهی هیات مدیره و مستند به گزارش هیات کارشناسان رسمی دادگستری موافقت می کند.

ولصنم

شرکت لیزینگ صنعت و معدن از انعقاد قرارداد 50 میلیارد تومانی مبنی بر اعطای تسهیلات مالی لیزینگ به متقاضیان خودرو از محصولات مدیران خودرو خبر داد ."ولصنم" اعلام کرد: اعطای تسهیلات مالی لیزینگ به متقاضیان خودرو های نو و کارکرده از محصولات مدیران خودرو توسط لیزینگ در قالب عقد فروش اقساطی مشتمل بر رهن و اعتباری (اقساطی) و اجاره به شرط تملیک است. تسهیلات اعطایی به متقاضیان واجد شرایط محصولات توسط لیزینگ با نرخ 21 درصد به ازاء هر سال طبق فرمول بانک مرکزی صورت می گیرد.در صورت افزایش یا کاهش نرخ سود تسهیلات توسط بانک مرکزی این نرخ برای مشتریان بعدی نیز تغییر خواهد یافت. این قرارداد شامل الحاقیه نیز است. موضوع انعقاد الحاقیه به مبلغ 50 میلیارد تومان پیرو قرارداد اولیه و افشاء الحاقیه قبلی با گروه خودروسازی مدیران خودرو بوده که با احتساب مبلغ اعلام شده الحاقیه قبلی به مبلغ 350 میلیارد تومان جمعا معادل 400 میلیارد تومان با شرکت صدرالاشاره قرارداد و الحاقیه منعقد شده است.

فهرست ۵۷ سهم بورسی که مشمول معاملات نوبت دوم هستند

بورس تهران در اطلاعیه ای به کلیه سرمایه گذاران و شرکت های کارگزاری اعلام کرد: با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبنی بر پر تراکنش بودن معاملات شرکت های برخی صنایع به استناد مواد 2 و 3 دستورالعمل اجرائی نحوه انجام معاملات در بورس تهران و در راستای بهبود کارکرد سامانه معاملاتی، زمان بندی جدید جلسات معاملاتی صنایع در این بورس بصورت موقت از 27 مرداد به شرح تصور زیر خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی