---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 8 مرداد ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه " غزر"

چهارشنبه ، 12 درصد از سهام شرکت زر ماکارون به عموم عرضه می شود.این عرضه شامل 160 میلیون سهم با دامنه قیمت 3775 تا 3975 تومانی هر سهم و سهمیه 150 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری بانک پاساگارد در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز 32 میلیون سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.زمان سفارش خرید این سهم چهار شنبه از ساعت 7:30 تا 12:00 خواهد بود.احتمالا 32 سهم به هر کد تعلق گیرد که 128 هزار تومان نقدینگی می خواهد.
عرضه اولیه"بگیلان"

چهارشنبه واگذاری 6 درصد سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان  توسط کارگزاری بانک سپه در بازار دوم معاملات فرابورس انجام خواهد شد.به این ترتیب ، 5.8 درصد از سهام "بگیلان" معادل 249 میلیون و 400 هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 80 سهم و دامنه قیمت 2200 تا 2400 تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم فقط سه شنبه از ساعت 13 تا 17 خواهد بود.متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات ، اقدام به سفارش خرید کنند. 8 میلیون و 600 هزار سهم هم شنبه 11 مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.احتمالا 48 سهم به هر کد تعلق گیرد که 116 هزار تومان نقدینگی می خواهد.

غچین
شرکت چین چین با توجه به موافقت سهامدار عمده مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها (طبقه زمین) این شرکت در نظر دارد گزارش توجیهی افزایش سرمایه را برای دو قطعه زمین که گزارش کارشناسی آن متعاقبا اعلام می شود، تهیه کند و پس از تصویب هیات مدیره جهت اخذ تاییدیه حسابرس مستقل و مجوز سازمان بورس مراحل اجرایی آن را نهایی کند.

شپاکسا

شرکت پاکسان از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه 298 درصدی خبر داد."شپاکسا" اعلام کرد: این شرکت با توجه به موافقت سهامدار عمده مبنی بر انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی در نظر دارد گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل سود انباشته تا سقف 108 میلیارد تومان و مطالبات سهامداران و آورده نقدی تا سقف 214 میلیارد تومان را تهیه کند و پس از تصویب هیات مدیره جهت اخذ تاییدیه حسابرس مستقل و مجوز سازمان بورس مراحل اجرایی آن را نهایی کند.

غدیس

شرکت پاکدیس از پیشنهاد افزایش سرمایه مبنی بر افزایش سرمایه 416 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."غدیس" در نظر دارد 116.4 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. تامین مالی این شرکت 28 میلیارد تومانی در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

کاما

شرکت باما برنده مزایده فروش سهام شرکت کانی کربن طبس(سهامی خاص) گردید.این شرکت در مزایده فروش 68درصد سهام شرکت کانی کربن طبس-سهامی خاص ( مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ 1399/04/24) شرکت نمود و در تاریخ 1399/05/01 پاکات مزایده بازگشایی شده و در تاریخ 1399/05/05 از سوی فروشندگان نتایج مزایده مبنی بر برنده شدن این شرکت در مزایده تعداد 9520000 سهم به ارزش هر سهم 788265 ریال اعلام گردید. قرارداد در تاریخ 1399/05/06 بین طرفین امضا گردید.مبلغ قرارداد     7,504,282 میلیون ریال می باشد.

آینده

شرکت آینده سازان بهشت پارس از برنامه افزایش سرمایه 503 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."آینده" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 41.7 به 252 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی و تکمیل طرح توسعه شود.

های وب
شرکت داده گستر عصر نوین از برنده شدن درمناقصه 420 میلیارد تومانی اجرای پروژه 5 ساله شبکه سراسری بانک ملی خبر داد ."های وب" طبق اعلام کتبی بانک ملی به عنوان برنده مناقصه اجرای پروژه شبکه سراسری این بانک به مبلغ 420 میلیارد تومان اعلام شده و قرارداد اصلی نیز در حال انعقاد است. مبلغ ضمانتنامه شرکت در مناقصه بالغ بر 5.5 میلیارد تومان بوده است.
های وب
داده گستر عصر نوین با ارائه گزارش عملکرد تیر و چهار ماه سال جاری، ۴۷۶.۲ میلیارد تومان درآمد محقق کرد و نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد ۲۸۴ درصدی همراه شد.
کاما
شرکت باما از فروش 1500000 سهم از سهام ذوب روی اصفهان به میزان 95040 میلیون ریال و سود حاصل به مبلغ 94804 میلیون ریال خبر داد.
دتماد
شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش اعلام کرد: طبق روال همه ساله نسبت به دریافت مناقصه شرکت دولتی هند بابت خرید کدئین فسفات اقدام شد. صدور ضمانتنامه حضور در مناقصه از سوی بانک IDBI دقیقاً در روز برگزاری مناقصه پنجشنبه 12 تیر محقق و این شرکت موفق شد با نرخ های ارائه شده برای سومین سال متوالی برنده مناقصه به مقدار حدودی 11 تن شود که وجه حاصل از آن بصورت ارز روپیه پس از تحقق فروش و ارسال کالا دریافت خواهد شد.
حپارسا
شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان از دریافت مجوز افزایش 30 درصدی کرایه حمل فرآورده ها برای اعمال از ابتدای سال جاری و تعدیل مثبت 9 درصدی در درآمد پیش بینی شده سال مالی منتهی به شهریور 99 خبر داد.
نطرین
شرکت نطرین قم قصد افزایش سرمایه 50 درصد از سود انباشته دارد تا با هدف بهبود ساختار مالی به شرکتی 77.5 میلیارد تومانی تبدیل شود.
صدور کارت اعتباری برای دارندگان سهام عدالت

با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی از هفته آینده کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار خواهد گرفت.بر این اساس سهامداران می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش سهام را دریافت و به صورت اعتباری خرید کنند و طی یکسال فرصت دارند وجه را به بانک بازگردانند.در این صورت مجبور به فروش زودهنگام سهام نبوده و بورس هم از تلاطم و نوسان در امان می‌ماند.

وبوعلی

سرمایه گذاری بوعلی مجوز افزایش سرمایه 87 درصدی را از سازمان بورس گرفت."وبوعلی" سرمایه فعلی را از 160 به 300 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

شگل

شرکت گلتاش از برنامه تهیه گزارش افزایش سرمایه 16 درصدی خبر داد."شگل" با توجه به موافقت سهامدار عمده مبنی بر انجام افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات سهامداران( مصوبه 17 تیر شرکت توسعه صنایع بهشهر) اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد گزارش توجیهی افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات سهامداران تا سقف 7 و 9 میلیارد تومان را تهیه و پس از تصویب هیات مدیره جهت اخذ تأییدیه حسابرس مستقل و مجوز سازمان بورس، مراحل اجرایی آن را نهایی کند.

رتکو

شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو از برنامه افزایش سرمایه 200 درصدی خبر داد."رتکو" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 20 به 60 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت درصورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی شود.

دتوزیع

شرکت توزیع داروپخش از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد."دتوزیع" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 60 به 120 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختار مالی صورت خواهد گرفت.

فبستم

بسته بندی مشهد افزایش سرمایه 445 درصدی را از سازمان بورس گرفت."فبستم"سرمایه فعلی را از 5.1 به 28.2 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت اعمال می شود.

وسدید
گروه صنعتی سدید از انعقاد قرارداد در شرکت فرعی پتکو به ارزش 30 میلیارد تومان به علاوه 3.2 میلیون یورو خبر داد."وسدید" 2 مرداد ماه در شرکت فرعی پتکو قراردادی به ارزش 30 میلیارد تومان به علاوه 3.2 میلیون یورو منعقد کرده است. با عنایت به اینکه شرکت پتکو طبق صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند 98 دارای سود انباشته به مبلغ 5.3 میلیارد تومان بوده، اجرای این قراردادها باعث افزایش سودآوری در شرکت فوق خواهد شد و در صورت تقسیم سود منجر به شناسایی درآمد در شرکت اصلی و به تبع آن تاثیر مثبتی در کاهش زیان تلفیقی گروه صنعتی سدید خواهد داشت.درصد مالکیت "وسدید" در شرکت تحت کنترل 95 درصد است.

ونوین
بیمه نوین مجوز افزایش سرمایه 75 درصدی را از سازمان بورس گرفت.ونوین سرمایه فعلی را در مرحله اول از 150 به 262.4 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت توانگری مالی شود.همچنین مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 262.4 به 309.4 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض تا پس از أخذ مجوز از سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی