---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 11 اسفند 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار3

بانک صادرات 

بانک صادرات برای افزایش سرمایه ۲۲۳ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ، سه شنبه آینده به مجمع فوق العاده می رود.

شکر

ایران در برابر فروش نفت به هند و دریافت روپیه ، اقدام به خرید 150 هزار تن شکر به قیمت 305 تا 310 دلار هر تن کرد.

سیستم

شرکت همکاران سیستم، طبق تصمیم هیات مدیره در نظر دارد پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده برای اعمال مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان 5 درصد اقدام کند."سیستم" در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه فعلی را به 126 میلیارد تومان می رساند.تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته و به منظور جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته صرف خواهد شد.

لسرما

شرکت سرما آفرین ایران در اقدامی غیرمعمول و قبل از دریافت مجوز سازمان بورس، زمان برگزاری مجمع فوق العاده را تعیین کرده و از برنامه افزایش سرمایه 103 درصدی خبر داد."لسرما" که از اول اسفند به دلیل عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش از تابلو بورس غایب است، در نظر دارد سرمایه فعلی را از 14.8 به 30 میلیارد تومان برساند.تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی از محل انجام افزایش سرمایه و جبران مشارکت در سرمایه گذاری شرکت های فرعی اعمال خواهد شد.

ظریف استعفا داد

وزیر امور خارجه ایران به طور ضمنی استعفا از مقام را اعلام کرد. ظریف، علت این تصمیم ناگهانی را به صورت پیامک توضیح داد.اشاره ظریف به حضور بشار اسد در تهران و انتشار عکس های دیدار وی است که از قرار معلوم بدون اطلاع وی رخ داده است.

ذوب آهن

"ذوب" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 817.1 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد 11 ماهه مبلغ 6.1 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 64 درصد رشد داشته است.

آذرآب

"فاذر" در دوره یک ماهه مبلغ 23.6 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد 11 ماهه مبلغ 271 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

افزایش قیمت سوخت پتروشیمی‌ها

نمایندگان مجلس با افزایش 97 درصدی قیمت سوخت پتروشیمی‌ها موافقت کردند.وزارت نفت مکلف است قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها را از 132 تومان به ازای هر مترمکعب به 260 تومان افزایش دهد و منابع حاصله پس از واریز به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل تا سقف 1500 میلیارد تومان، صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موضوع بند ج تبصره 12 شود.

پتروشیمی خراسان

"خراسان" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 98.7 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد 11 ماهه مبلغ 772.5 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد رشد داشته است.

پتروشیمی غدیر

"شغدیر" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 56.9 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد  11 ماهه مبلغ 546.9 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال

مجلس در جریان بررسی بودجه ۹۸ ، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی تا پایان شهریور ۹۸ شرایط پذیرش باشگاه پرسپولیس و استقلال در بازار پایه فرابورس و عرضه اولیه را فراهم کند.ولی وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت با مصوبه مجلس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس در شهریور سال آینده و عرضه اولیه 5 درصدی سهام موافق نیست.

فولاد امیرکبیر کاشان

"فجر" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 50.8 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد 11 ماهه مبلغ 804.3 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد رشد داشته است.

چادرملو

"کچاد" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 501.2 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد 11 ماهه مبلغ 6.6 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 125 درصد رشد داشته است.

نفت پارس

"شنفت" در دوره یک ماهه از محل فروش محصولات مبلغ 146.3 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت در عملکرد 11 ماهه مبلغ 1.3 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد رشد داشته است.

زمان و دستورالعمل جدید بازار پایه
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس،بهنام محسنی درخصوص آخرین تغییرات دستورالعمل بازار پایه گفت: در حال حاضر معاملات بازار پایه در سه تابلو الف، ب و ج در حال انجام است اما طبق دستورالعمل جدید سه تابلو "زرد"، "نارنجی" و "قرمز" را خواهیم داشت که در این طبقه‌بندی، تابلو الف عملا حذف، تابلو ب به تابلو "زرد" تبدیل شده و تابلو "نارنجی" نیز به جای تابلو ج فعالیت می‌کند. همچنین یک تابلو جدید با نام تابلو "قرمز" ایجاد شده است.وی افزود: شرکت‌هایی که حکم‌های ورشکستگی را دریافت کرده‌اند و یا در حال انحلال هستند یا اینکه سه سال متوالی اطلاعات مالی را منتشر نکرده‌اند، در تابلو "قرمز" درج می‌شوند.ایشان از عملیاتی شدن دستورالعمل جدید بازار پایه از خردادماه 98 خبر داد و گفت: اکنون معاملات در تابلو ج بازار پایه، 3 روز در هفته انجام می‌شود اما در مقررات جدید در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز در تمام روزهای هفته امکان معامله دارد اما دامنه نوسان قیمت در مراحلی که معاملات به صورت پیوسته انجام می‌شود، دامنه قیمت پایانی روز قبل مثبت یک ریال خواهد بود. با این کار عملا نوسان معاملات پیوسته گرفته می‌شود. ‌امکان حراج قیمت در تابلو زرد دو روز در هفته، در تابلو نارنجی یک روز در هفته و در تابلو قرمز یک روز در ماه است.بعد از اجرا شدن دستورالعمل جدید، سفارش‌ها در بازار پایه نمایش داده نمی‌شود و مانند روش بو‌ک‌بیلدینگ مظنه‌های خریدوفروش منتشر نمی‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی